سید احمد خاتمی: در برابر گرانی‌ها «آخ» هم نگویید
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 60198
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




این روزنامه افزون بر این بیانیه، در گزارش یک خود به این موضوع پرداخت که چرا این روز‌ها همواره از اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات دعوت می‌شود؟
این گزارش با نام «راز کارت‌های دعوت‌ اصولگرایانه» در صفحه نخست روزنامه اعتماد منتشر شده و به بررسی تحرکات انتخاباتی اصولگرایان و خط کشی‌هایی که در میان اصلاح طلبان انجام می‌دهند پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «شکی نیست در روزگاری که دیگر اصولگرایی هوس تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی را ندارد، آیت‌الله مهدوی‌کنی، وحدت را نشدنی می‌داند، جبهه پایداری‌چی‌ها، انتخابات آینده را فرصتی برای یک تسویه‌حساب تمام‌عیار می‌دانند، حامیان محمود احمدی‌نژاد می‌خواهند ثابت کنند مردم برای انتقادهای اصولگرایان تره خرد نمی‌کنند، بازیگران، مستقل و تازه قد کشیده‌اند و... رقیب‌تراشی یکی از دستورکارهای مهم انتخاباتی می‌تواند باشد».
 
اما از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی که بگذریم، همچنان مسائل اقتصادی نقش نخست روزنامه‌های صبح امروز کشور است؛ تجربه دلار دو هزار تومانی، کاهش قیمت لبنیات، عرضه مرغ دولتی و دیدار رئیس‌جمهور با مردان اقتصادی‌اش ـ که از آن به عنوان جلسه تصمیم‌گیری درباره مدیریت تحریم‌ها یاد می‌شود ـ مهمترین موضوعات اقتصادی روزنامه‌های صبح امروز بود.

در این میان سخنان احمد خاتمی درباره گرانی‌ها جالب توجه بود. خاتمی در مراسم سی‌ویکمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر ـ که در محل یادمان مشهد شهیدان هفتم‌ تیر برگزار شد ـ گفت: «گرانی‌های زاینده، مایه درد و رنج ماست؛ اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت، به اهداف خود رسیده.‌ از این روی، شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید».

افزون بر سخنان خاتمی، سرمقاله امروز روزنامه رسالت نیز به موضوع گرانی و ارتباط آن با دسیسه‌های دشمن درباره تحریم‌ها پرداخته است. در این سرمقاله که با نام «از اتاق جنگ اقتصادی بیرون نروید» در این روزنامه چاپ شده، نویسنده، مسائل اقتصادی و فشارهای اخیر را حربه دشمن برای نشان دادن اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران دانسته و نوشته: «اخیرا در ثبت سفارش اقلام وارداتی مربوط به دامداری‌ها و مرغداری‌ها، اخلال در ترخیص کالا‌ها در گمرکات، دستکاری در توزیع مواد خوراکی، پخش شایعه در مورد کمبود برخی کالا‌ها، حرص و طمع و زیاده خواهی برخی بنگاه‌های تولیدی و توزیعی و نفوذی‌های دشمن در برخی نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، دست به دست هم می‌دهد که ریخت درستی در بازار را شاهد نباشیم. همه این تلاش‌ها برای این صورت می‌گیرد که یک پیام غیر واقعی و تصنعی را بسازد و آن این که: «تحریم‌ها اثر کرده است؛ پس نظام در برابر خواسته‌های دشمن ـ بخوانید ۱+۵ ـ کوتاه بیاید».

نویسنده سرمقاله در ادامه نوشته است: «یک گزارش از بنگاه‌های اقتصادی کشور، نشان می‌دهد که کمتر از 2 درصد بنگاه‌ها مشکل دارند. دشمن با تمرکز روی همین 2 درصد، فضایی ایجاد کرده است که گویی همه بنگاه‌های اقتصادی مشکل دارند. همچنین 2 درصد کارگران شریف کشور در این بنگاه‌ها با مشکلات بیکاری، عدم پرداخت حقوق و... مواجه هستند. حل این مشکلات و تنظیم بازار خارج از حوصله مدیریتی دولت نیست».
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : Hadi